8 augusti 2012

Color Club Metamorphosis

Häromdagen kom min första Trans Designbeställning, fort gick det, så de får tummen upp från min sida och jag kommer att beställa därifrån igen. Eftersom att jag beställde tillsammans med en kompis och eftersom att jag behövde både Seche Vite samt Seche Vite thinner, så blev det endast tre lack; Smoke and Ashes från China Glaze, Alias och Metamorphosis från Color Club.

Just nu har jag Metamorphosis på mina naglar, det är ett vackert grön-tealfärgat lack med blått skimmer. I flaskan ser jag fler färgskiftningar som försvinner på naglarna, trots fyra lager. Trist. Jag gillar färgen, men jag kände mg lite besviken när det duokroma försvann.

Lackets egenskaper i övrigt? Bra, det passar mig perfekt. Penseln är bra och lacket är ganska tunt och lätt att applicera i tunna lager. Jag fick som sagt var bygga upp det i fyra lager innan jag var nöjd med täckingen.


1 kommentar: